Home Gezilen Yerler Kütahya’da FRİG VADİSİ ve FRİG EVİ
Kütahya’da FRİG VADİSİ ve FRİG EVİ

İzmir’den Eskişehir’e gitmek için yola koyulmuştuk..amacımız yeni yerler görmek,yeni lezzetlerle buluşmaktı..Kemalpaşa,Turgutlu,Salihli,Kula,Uşak,Gediz,Çavdarhisar,Kütahya güzergahını tamamladıktan sonra Eskişehir’e doğru dümeni doğrulttuk..Daha önceden belirlediğimiz bir hedefimiz yoktu..doğaçlama bir geziydi bizim için..Eskişehir’e yaklaşık 40 Km.kala yol’da bir tabela gördük..Frig Vadisi..Sabuncupınar Köyü.. 9 Km.yazıyordu.. Tarihi ve Doğa’yı sevdiğimiz için bir merakla saptık Frig Vadisi yoluna.. Oldukça geniş bir Vadi.. Sığınma ve Barınma amaçlı Mağaralar, Şapel’ler, Açık Hava Tapınakları, Kaleler’le dolu..Frigya Vadileri,eski yanardağ olan Türkmen Dağının Tüfleri ile örtülü,dolayısı ile Volkan Tüflerinin kolay işlenebilmesi sayesinde bu yapılar yapılabilmiş.. Frig’lerin Trakya’dan geldikleri sanılıyormuş..Tarihçi Herodot’a göre;Frig’ler,dünya’da ki en eski kavimler’denmiş.. Hitit egemenliğinin yok olduğu dönemlerde,Kütahya,Afyon ve Eskişehir üçgeni içinde kendi kent’lerini ve egemenliklerini kurmuşlar.. Frig’ler açık hava’da tapınarak ve kaya’lara merdiven yaparak Tanrıça’lara ulaşacaklarını düşünüyorlarmış.. Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından1.derece Arkeolojik ve Doğal Sit Alanı olarak belirlenen bu Vadi’de,Antik yürüyüş yolları,Frig Eserlerinin görülebileceği çok sayıda yapı mevcut.. gezmekten çok keyif aldık ama yorulmuştuk..akşam da olmak üzereydi..amacımız Eskişehir’de konaklayıp,ertesi gün gezmekti.. 2 Km. ileride,Sabuncupınar Köyü’nde Frig Evi olduğuna dair bir tabela vardı..hemen gittik.. Çok uzun yıllar önce Hükümet Binası olarak kullanılmış ve 2011 yılında Restorasyonu İl Özel İdare tarafından yapılarak konaklamaya açılmış Frig Evi’ne girdik..Mürvet hanım diye bir işletmeci karşıladı bizi..oldukça nazik,oldukça güleryüzlü.. Eşi Gürcan bey Yozgat’lı,Mürvet hanım ise Kütahya’lı..çok sıcakkanlılar..oda’ları gezdik..hayran olduk..tertemiz,tarih kokuyordu..9 odası var Frig Evi’nin..orada konaklamaya karar verdik..önce biraz dinlendik..sonra akşam yemeği için salon’a geçtik..Ev yemekleri,Salatalar,Izgara Köfte’ler,Mezeler..hepsi çok lezzetliydi..Yatmaya yakın şiddetli bir yağmur başladı..oldukça sessiz olan Sabuncupınar Köyü’nde yağmur sesinden başka hiçbir ses yoktu..çok uzun zamandır böyle huzurlu bir uyku yaşamamıştım..Sabah Tren sesiyle uyandık..Frig Evi’nin hemen önünde bir istasyon binası var..kuş sesleri ve çiseleyen yağmur eşliğinde biraz yürüyüş yaptık..Mürvet hanım ve Gürcan bey kahvaltı’yı hazırlıyorlardı..Bahçe’den kopardıkları ve çocukluğumdan beri kokusuna hasret olduğum mis gibi Domates kokusu ve lezzeti ile başladık kahvaltı’ya..yayla’dan getirdikleri Tereyağı ve Bal..Gerçek Köy Tavuğu Yumurtası ile yapılmış sahanda yumurta, kızartılmış köy ekmeği..kendi yaptıkları zeytinler..daha neler neler..sımsıcak bir çay yanında..Kısacası,Frig Evi’nde huzur ve mutluluk yanyana..mutlaka gidin..en az 1 gece mutlaka konaklayın..Mürvet hanım ve Gürcan bey’e selamımı iletin.. Adres: Sabuncupınar Köyü / KÜTAHYA Tel: 0.506.3996860 – 0.532.5271154

232 234 235 241 245 246 251 253 256 260 266 276 278 281 317 318 320 323 326 350 364 367 371 381 405 414

Jpeg

Comment(2)

1. Güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim sizi ve ailenizi herzaman misafir etmekten sevinç duyarım tekrar görüşmek dileğiyle Saygılarımla Frig evi Mürvet öner Yücel